Отворен Регионални центар за омладинско и ученичко предузетништво југоисточне Србије

preduzetnistvoSK

У Економској школи у Нишу, 28. априла отворен је Регионални центар за омладинско и ученичко предузетништво југоисточне Србије, као резултат пројекта „Ученичке компаније – лидери предузетништва који је у оквиру конкурса за подстицање запошљавања током прошле године реализовао Едукативни омладински центар из Ниша, а финансирало Мнистарство омладине и спорта.

Регионални центар за омладинско и ученичко предузетништво југоисточне Србије представља инкубатор који треба да подстиче отварање нових ученичких компанија, подржи њихов развој, као и место подршке за оне младе који желе да отпочну свој бизнис. „Ово је сјајан пример сарадње образовних институција и младих, јер су удруживањем показали да је могуће доћи од идеје до реализације и направити производе који су тражени и конкурентни на тржишту. Министарство омладине и спорта намерава и у наредном периоду да кроз механизме међусекторске сарадње утиче на стварање бољег пословног амбијента за младе предузетнике., истакла је Снежана Клашња на отварању овог центра.

Омладински едукативни центар је кроз пројекат „Органска производња развојна шанса за младе“ који је Министарство омладине и спорта финансирало 2015. године, у сарадњи са средњим школама у Нишу подстицало развој ученичких компанија, али и омогућило да оне израде 15 оригиналних производа са јединственим паковањима и дизајном, формирају бренд „ОРГАНИК“, који је наступао на најбољим српским сајмовима хране и пића и почео да успоставља сарадњу са великим бројем откупљивача тих производа. Активности су настављене 2016. године кроз пројекат „Ученичке компаније – лидери предузетништва“ и формирање Регионалног центра за омладинско и ученичко предузетништво југоисточне Србије. Овај пројекат је омогућио успостављање дугорочног партнерства 4 ученичке компаније из 4 средње школе у развоју бренда ОРГАНИК кроз све сегменте ученичког предузетништва, успостављање међународне сарадње и размене искустава ученичких компанија из Србије и земаља региона, стварање услова за реализацију и сертификацију 22 финална органска производа али и њихову дугорочну дистрибуцију и извоз. Захваљујући недавно потписаном споразуму са једном немачком компанијом, која је обезбедила ексклузивитет у увозу и дистрибуцији производа на немачком тржишту, ова компанија ће извозити следеће органске производе из свог тренутног асортимана: разне врсте чајева и зачинског биља, сушен парадајз и сушено воће, слатко од љубичице, вргања и сл.

Увођење концепта ученичке компаније у наставни план средњих школа је једна од препорука истраживања које је Министарство омладине и спорта иницирало током 2016. године у сарадњи са Републичким секретаријатом за јавне политике у оквиру пројекта ПЕРФОРМ, а који је финансирала Швајцарска влада и СДЦ. Истраживање је имало за циљ да дефинише потенцијале за унапређивање предузетништва младих, односно предложи подстицајне мере за младе предузетнике са посебним акцентом на три делатности одабране на основу њиховог бржег очекиваног развоја: информационо-комуникационе технологије, креативне индустрије и услуге у пољопривреди. Закључци и препоруке Економског института, које је истраживање реализовало, указују на најпожељније измене регулаторног оквира и предлог олакшица које ће допринети бољем амбијенту за предузетништво младих, међу којима су, поред увођења концепта ученичке компаније и да се олакша приступ изворима финансирања за покретање сопственог бизниса, као и да се обезбеди стимулативан порески третман за младе предузетнике.

Ко је на вези

Ко је на мрежи: 80 гостију и нема пријављених чланова